Optimalizace webových stránek pro vyhledávače (SEO – Search Engine Optimization) znamená proces úpravy a optimalizace webu tak, aby se stránky umísťovaly na předních pozicích ve výsledcích vyhledávačů na klíčová slova.
Více než 80% uživatelů internetu přichází prostřednictvím vyhledávačů. Optimalizace webových stránek proto musí být zaměřena především na tyto uživatele. Stránky pro ně musí být obsahově přínosné a zajímavé.
Odkazy na prvních pozicích ve vyhledávání vnímají uživatele internetu jako významné a důvěryhodné, a proto je více navštěvují. Vyšší návštěvnost vašich stránek znamená vyšší počet vašich zákazníků a tím souvisejícího zvýšení tržeb.
Optimalizace stránek je dlouhodobý proces a je třeba k němu i takto přistupovat. Prvním krokem pro efektivní SEO optimalizaci je analýza pozic a návštěvnosti ve vyhledávačích. Následuje správná strukturalizace dokumentu, analýza použitých HTML tagů, validita dokumentu, samotná optimalizace klíčových slov a získávání kvalitních zpětných odkazů. Tímto proces zdaleka nekončí. Je třeba neustále monitorovat stav a vývoj výsledků a stále navrhovat další a další možnosti zlepšení.