Web design

Proč je web design důležitou součástí tvorby www stránek?

 

Design webu je první, s čím návštěvník přichází do styku. Takže zásadně formuje jeho názor. Kvalitní design zaručuje důvěryhodnost obsahu a mluví o zákazníkovi víc, než si většinou uvědomuje. Opravdu chce někdo jít na obchodní jednání v šupáckým kabátu, byť s ohromujícími znalostmi?

Další věc je originalita. Vlastní kvalitní design, tedy styl, odlišuje od konkurence – vlastní tvář.

A návaznost na architekturu – grafická zkratka pomáhá srozumitelnosti a čitelnosti obsahu – umocňuje záměr wireframu.

Jak postupujeme při web designu www stránek?

 

Designer je empatický. Umí se vcítit do potřeb webu/zákazníka a vdechnout tak připraveným a wireframům život. Design vzniká na základě grafického manuálu. Tomu podléhá vhodné zvolení barev, písem, image fotografií, nebo například spolupráce s ilustrátorem. Pokud zadavatel nemá svojí corporate identity, je k diskuzi, jak přistoupit k navrhování loga, či chybějících součástí identity.

Vždy je nejdůležitější sledovat účel webu a snažit se dostatečně pokrýt cílovou skupinu. Má být web univerzální jako Google apps? Nebo naopak cílí spíš na muže/ženy? Prodává levné/drahé zboží? Každá cílová skupina vyžaduje specifický přístup, který se v návrhu promítne.

I když je webdesign z velké části otázkou subjektivního vkusu, nelze ho navrhovat bez znalostí a respektování jeho principů. Věnujeme pozornost správnému zobrazování webu na různých zařízeních a celkově jeho funkčnosti.

 

Špatný design sice nespadne na lidi, jako například špatně postavený dům, ale promítne se na vašem komerčním úspěchu a v neposlední řadě na kvalitě prostředí, za kterou jsme jako designéři zodpovědní – tedy dvou úzce provázaných věcech.

Sledujeme vývoj a současná řešení, snažíme se vždy vybírat ty nejlepší varianty. Neuzavíráme se do dogmat, diskutujeme. Jsme odborníci na web, stejně tak jako zákazníci na jejich obor.

 

Jak dobrý web design vede k vyšímu počtu poptávek a prodejních výsledků?

 

Kvalitní architektura má vliv na kvalitu prostředí a na to, jak se v něm cítíte – to se týká nejen staveb, ale i virtuálního prostředí webu. Je daleko snadnější udržet návštěvníka na webu, který je pro něj atraktivní.

Fakticky: Výsledky průzkumu společnosti Webcopyplus ukazují na faktory, které vedou uživatele k opuštění webu hned na úvodní stránce:

Pomalé načítání – 50.9% respondentů

Špatný, nesrozumitelných obsah a neb nenašli co hledali – 24.8% respondentů

Špatný design – 24.2% respondentů

Z toho vyplývá, že čtvrtina všech dotazovaných opustila web kvůli designu!