Design webu je první, s čím návštěvník přichází do styku. Takže zásadně formuje jeho názor. Kvalitní design zaručuje důvěryhodnost obsahu a mluví o zákazníkovi víc, než si většinou uvědomuje. Opravdu chce někdo jít na obchodní jednání v šupáckým kabátu, byť s ohromujícími znalostmi?
Další věc je originalita. Vlastní kvalitní design, tedy styl, odlišuje od konkurence – vlastní tvář.
A návaznost na architekturu – grafická zkratka pomáhá srozumitelnosti a čitelnosti obsahu – umocňuje záměr wireframu.
Designer je empatický. Umí se vcítit do potřeb webu/zákazníka a vdechnout tak připraveným a wireframům život. Design vzniká na základě grafického manuálu. Tomu podléhá vhodné zvolení barev, písem, image fotografií, nebo například spolupráce s ilustrátorem. Pokud zadavatel nemá svojí corporate identity, je k diskuzi, jak přistoupit k navrhování loga, či chybějících součástí identity.
Vždy je nejdůležitější sledovat účel webu a snažit se dostatečně pokrýt cílovou skupinu. Má být web univerzální jako Google apps? Nebo naopak cílí spíš na muže/ženy? Prodává levné/drahé zboží? Každá cílová skupina vyžaduje specifický přístup, který se v návrhu promítne.
I když je webdesign z velké části otázkou subjektivního vkusu, nelze ho navrhovat bez znalostí a respektování jeho principů. Věnujeme pozornost správnému zobrazování webu na různých zařízeních a celkově jeho funkčnosti.
Špatný design sice nespadne na lidi, jako například špatně postavený dům, ale promítne se na vašem komerčním úspěchu a v neposlední řadě na kvalitě prostředí, za kterou jsme jako designéři zodpovědní – tedy dvou úzce provázaných věcech.
Sledujeme vývoj a současná řešení, snažíme se vždy vybírat ty nejlepší varianty. Neuzavíráme se do dogmat, diskutujeme. Jsme odborníci na web, stejně tak jako zákazníci na jejich obor.
Kvalitní architektura má vliv na kvalitu prostředí a na to, jak se v něm cítíte – to se týká nejen staveb, ale i virtuálního prostředí webu. Je daleko snadnější udržet návštěvníka na webu, který je pro něj atraktivní.
Fakticky: Výsledky průzkumu společnosti Webcopyplus ukazují na faktory, které vedou uživatele k opuštění webu hned na úvodní stránce:
Pomalé načítání – 50.9% respondentů
Špatný, nesrozumitelných obsah a neb nenašli co hledali – 24.8% respondentů
Špatný design – 24.2% respondentů
Z toho vyplývá, že čtvrtina všech dotazovaných opustila web kvůli designu!